Friday 1 September 2017

Hdfc Forex Kreditkort


Mitt råd: När du är utomlands, använd ditt indiska betalkort istället. Varför - Markupavgifterna för uttag eller swiping är cirka 3,5 plus en extra avgift på 125 S. Tax (totalt ca 146 Rs). Dessutom får du exakt växelkurs för realtid eller den sista tillgängliga. Varför inte Forex Card-Bank gör minst 57 på växelkurs som erbjuds dig. Dess ekonomiska, praktiska och sätt mindre komplicerade om du inte använder dem. 2,8k Visningar mitten Inte för reproduktion mitten Svar efterfrågad av Prasanna Hegde Fler svar nedan. Relaterade frågor Kan någon person som lever i Indien ladda om mitt Forex-kort om jag är utomlands Hur kontrollerar jag återstoden i mitt HDFC Forex Plus-förbetalt kort Det finns två sätt att veta balansen på ditt Forex-kort: Via Internetbanking Telefonbankering Med hjälp av NetBanking-anläggningen kan du kontrollera saldot på ForexPlus-kortet. Du måste använda kortnumret som användar-ID-förstärkare IPIN som utfärdats till dig som en del av kortsatsen för att logga in på NetBanking-anläggningen. Där hittar du ett alternativ att kontrollera balansen i ditt kort. Du kan också kontakta bankens telefonservice för att kontrollera saldot på ditt ForexPlus-kort. PhoneBanking-tjänsterna finns på hdfcbankpersonal. Men här har jag kopierat siffrorna nedan men kommer alltid att föreslå att du besöker HDFC Forex Plus Card detaljer sidan för de uppdaterade numren. HDFC Bank erbjuder enkel åtkomst till PhoneBanking-tjänster via internationella gratisnummer i 32 länder, enligt nedan. Australien, Belgien, Kanada, Danmark, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Hongkong, Nederländerna, Italien, Japan, Sydkorea, Malaysia, Norge, Nya Zeeland, Österrike, Portugal, Sydafrika, Spanien, Sverige, Schweiz, Thailand - 80080077444 , Tjeckien (REP) 800090155, Monaco 80093312, Polen 008001124694, Saudiarabien 8008142094, UAE 8000185252, USA 18445796441, Bahrain 80004980, Grekland 0080016122061284, Singapore 8001013301, Kroatien 0800222990 Fler svar nedan. Relaterade frågor Hur kan jag kontrollera min Forex Plus Visa-kortbalans Kan jag ladda om mitt forex-kort från någon HDFC-bankkontor Jag har ett HDFC-forex-kort. Betalar ATM-kvitton det belopp som drogs tillbaka och balansen är tillgänglig i indiska rupier Hur överför jag pengar från en Forex HDFC Hur kan jag generera PIN-kod för mitt nya SBI-betalkort Hur kontrollerar jag mitt kreditkortsaldo Skulle en HDFC-valuta Kort är ett bättre alternativ än internationella bankkort Hur kan jag kontrollera mitt bankkonto på nätet om jag bara har mitt bankkort Finns det något annat sätt jag kan hålla reda på mitt balans och de senaste transaktionerna från mitt valutakort? Du ansöker om ett HDFC Forex-kort Hur kan jag överföra HDFC VISA-kreditkortsbalansbeloppet till mitt HDFC-bankkonto Kommer de att debitera mig för denna överföring Mitt råd: När du är utomlands använder du ditt indiska betalkort istället. Varför - Markupavgifterna för uttag eller swiping är cirka 3,5 plus en extra avgift på 125 S. Tax (totalt ca 146 Rs). Dessutom får du exakt växelkurs för realtid eller den sista tillgängliga. Varför inte Forex Card-Bank gör minst 57 på växelkurs som erbjuds dig. Dess ekonomiska, praktiska och sätt mindre komplicerade om du inte använder dem. 2,8k Visningar mitten Inte för reproduktion mitten Svar efterfrågad av Prasanna Hegde Fler svar nedan. Relaterade frågor Kan någon person som lever i Indien ladda om mitt Forex-kort om jag är utomlands Hur kontrollerar jag återstoden i mitt HDFC Forex Plus-förbetalt kort Vad är förbetalda valutakort Dipta Joshi Mumbai 05 maj 2011 12:36 IST Förbetalda kort används För betalningar medan du reser utomlands. Dessa är förinstallerade och ger dig tillgång till pengar i den obligatoriska regionala valutan. Du kan också fylla på det beroende på ditt krav. Kortet gör att du kan ta ut pengar i utländsk valuta, kontrollera din balans och handla. Banker som ICICI Bank, HDFC Bank, State Bank of India, Standard Chartered och Axis Bank erbjuder förutbetalda valutakort. Hur ansöker du och vad är gränsen Du måste skicka in FormA2 och något annat obligatoriskt forexdokument (enligt mandat enligt förvaltningsföreskrifterna), bevis på pass och obligatoriska medel. När pengarna blir rensade eller betalas till banken aktiveras kortet. För fritidsresor kan du ladda kortet för högst 10 000 (Rs 4,5 lakh) och 25 000 (Rs 11,25 lakh) för affärsresor. Bankerna debiterar mellan Rs 100-300 per kort. Hur är dessa bättre än andra Debit - och kreditkort innebär en serviceavgift på tre procent för varje användning. Återbetalningar vid bankomater skulle göra en extra fast avgift på 300 kronor. Du skulle faktureras till den växelkurs som gällde vid transaktionsdagen och debiterade en valutakurs omräkningskurs i enlighet därmed. Dessutom kommer eventuella förseningar i betalningsbetalningar att locka ett straff på 2,95 procent per månad. Travellersrsquo-checkar accepteras vid begränsade butiker och kunderna debiteras en inneslutningsavgift på tre-sex procent. Jämförelsevis är forex-kort kostnadseffektiva, eftersom växelkurserna blir låsta in på transaktionsdagen. Du kan undvika valutakonvertering, eftersom korten är tillgängliga i stora valutor. Uttagande av kontanter vid uttagsautomater utomlands kommer att locka en fast avgift (2 euro 2 pund1). Gör växelkurserna inverkan på användningen Ja. Medan du använder valutakort, var du säker på växelkursen du spenderar på. Du skulle spara på utgifter om det utländska currencyrsquos-värdet ökar mot rupien och vice versa. Vad händer om jag behöver ladda om kortet? Du kan inte fylla i valutakortet utomlands, även om din bank har en filial där. Du måste kontakta centrumet som utfärdade kortet. Detta kan vara ett problem när det inte finns någon hemma, eftersom han åter måste fylla i formulär och göra nödvändiga betalningar. Intimera banken i förväg och lämna nödvändig dokumentation kan vara ett alternativ. Oanvänt balans i ditt kort kan höljas vid retur. Vad händer om kortet går vilse Intima mitten som utfärdade kortet. Informera dem om din plats efter 48 timmar, eftersom det här är den tid banken tar till kuriren en ersättare. Vid eventuella brister kan det skicka pengar genom penningöverföring, men kostnaderna måste betalas.

No comments:

Post a Comment